fredag 4. desember 2009

Kunsten å sjarmere en løve....

Jeg hater krokodiller!! Jeg avskyr dyr som er ute etter å spise meg.

Det er ikke som med haien - den svømmer rundt på evig jakt etter føde. Drømmer om feite seler og sjøløver - og en og annen fugl eller fisk. Den liker nemlig ikke smaken på menneske! Vi er ikke fristende! Så haien kan tilgies når den i all sin nærsynthet svømmer forbi deg, bråsnur - og jafser en big chunck av ræven din!
For den mente det slett ikke. Tenk deg den stakkars haien da som med vann i munnen (bokstavlig talt) setter alle sine 700 tenner i deg...;
"Men det va da inn i brennsteikande for en jævlig smak!! Yack, yack, yack!!!! Kan nokken sende over en tøggis i ei hælvetes kave!! Du får no bare unnskyld mæ frue - de va verkle ikkje meininga å maltraktere dæ - men kainn æ få komme me ei personlig meining?? Ka farsken e vits i å ligge der å være så feit å fin - å lat som du e ein sæl???? Forbannja teaserkjærring!!!"

Det er noe ekstremt usympatisk med krokodiller! Jeg er LIVREDD krokodiller!
Og grunnen er......; jeg har ikke sjans å sjarmere krokodillen. Den er totalt imun mot en hver kvinnelist.Nytter ikke! Forbered deg på å bli lunsj...(elle en stoooor middag i mitt tilfelle...)

Men jeg har klokketro på at hvis jeg en gang skulle møte en løve mens jeg interanende spaserte på min vei og løven så på meg med sultne øyne og slev i munnviken...(som de fleste andre menn may I modestly add....) så hadde det vært problemfritt for meg å ende med en ny bestevenn...eller et nytt kjæledyr. I stedet for å ende som løvemat. For vi er vant til katter. Vi vet nemlig hva de liker. Litt "kissikissikissi", ned på alle fire mens du dovente purrer deg mot denne overdimensjonerte pusekatten. Jeg ser for meg en Christian the Lion situasjon, hvor vi gråtende springer mot hverandre - koser og klemmer på kattevis. Klør hverandre på magen mens vi i all høflighet introduserer våre maker. "Can you feel the love tonight...Hakuna Matata og hele sulamitten!" No doubt about it!

Men krokodiller....??????? Biter ikke på den de. Ikke er de søte som løven, ikke er de dumme som haien. De er bare sultne - også på DEG! De diskrimminerer ingen. Spiser alt og alle. Jeg kom hjem fra Florida for noen dager siden. I Florida er det alligatorer. Og de er NESTEN like ille som sine fettere. Men litt mindre innbiller jeg meg. Og en alligatormann (Steve Irwin wannabe) prøvde å overbevise meg om at de i grunn er kloke sympatiske dyr, som bruker 14 dager på å kurtisere hverandre.... Tenker det er mer sånn det foregår jeg: Aaaaaaahhhhhhh - Mama Mia - sjekk ut den hotte, sexy mamacita - lurer på om hun er løs i trusestrikken...?
Hohohoho - come give daddy some sugar!! .
Hmmmmm............. det var var da noen herlig,saftige lår på denne ferskvannbaben.
Nå ble jeg litt usikker; skal jeg ete henne eller skal jeg "ete" henne
...... let me think....?"

1 kommentar:

Mary sa...

hehehehehe, elsker haien fra nordnorge!!! DE MÅ JO HA OPPHAV derfra??? klems