onsdag 13. januar 2010

Mirakler, hot or not...?

Positive mennesker skremmer meg!
Og facinerer meg!
Og irriterer meg!
Jeg tenker at det må være noe mentalt galt med et menneske som smiler hele dagen. Eller at de har inntatt noe medikamenter man ikke kan kjøpe over disk på nærmeste landhandel.
Hvor har de puttet alle sure kunder, irriterende kundebehandlere, late ektefeller og masete barnehagetanter? Hva skjuler seg i det innerste kammeret hos det mennesket? Har de funnet et sted inne i seg hvor de kan lagre dette eller har de rett og slett den evnen at de kan viske bort alt som ikke er godt for karmaen deres?
Jeg misunner dem litt også må jeg innrømme. Som uforbedrelig hissigpropp, lidenskaplig elsker av drama og voldsomme hendelser er jeg ikke laget for å kunne falle inn i den kategorien.
Og positiv må man være for å kunne bli rik, vellykket, pen og slank. I følge Rhonda Byrne. Og The Secret.
Når du tenker positive tanker vil hele universet jobbe for at du skal få det du ønsker deg! Millionene vil ramle inn, kroppen omformes over natten, mannen blir sterk og ungene snille. Du trenger ikke engang lure på hvordan. For det er ikke ditt problem, men universets!
....Føkk...!!!!!! Hva med oss sinte, surpomper da? Ikke håp?
I tillegg til kveldsforsettene har jeg hatt en annen rutine. Lese The Secret! For der ligger hemmeligheten! Som noe få utvalgte har visst om gjennom tidene, men som nå deles med massene! ALLE kan få det de ønsker seg! Men man må tenke positivt. Hele tiden!! For det er den universielle loven om tiltrekning!
Jækla dårlig gjort! Diskriminerende forskjellsbehandling!

I et kapittel i boken forteller forfatter hvordan hun hver morgen våkner og takker livet. "For hver gang jeg setter foten i gulvet ; takk - for hvert skritt; takk, i dusjen; takk, når jeg tørker meg; takk, når jeg kler på meg; "takk! Takk, takk, takk, takk, takk..."
Kødder du med meg? Finnes det virkelig slike mennesker?
Min morgen fortoner seg slik; slumre, slumre,slumre....."Shit! Vi har forsovet oss!!!" Når jeg setter ned foten; "shit", på vei til badet; "shit", mens jeg hopper over dusjen; "shit"; når jeg kler på meg og 2 trøtte, uvillige unger; "shit! Shit, shit, shit shit, shit!!!!"

Det burde vel kunne gå an å gjøre et unntak? At jeg kan få alt dette, selv om jeg er litt forbanna til tider???
Min kveldsbønn går som følger;
"Kjære Gud, ta vare på alle jeg bryr meg om og hjelp meg bli et bedre menneske. "
"Kjære Secret; " jeg ønsker meg 7 millioner, fin sangstemme og - 30 kg
Men siden jeg ikke klarer å leve opp til din forventning av humøret mitt, kan vi inngå et kompromiss?
Jeg skal bli et utelukkende positivt menneske 1 dag i uken mot 1/7 del av det jeg egentlig ønsker meg.
1 million, ok sangstemme og - 4,29 kg. Så begynner vi der. Og når vi ser at det funker jeg jeg utvide happydagene en etter en?

Kan jeg få lykken  på kreditt....??????



En universiell avbetalingsplan??

Pretty Please?"







Ingen kommentarer: