tirsdag 12. januar 2010

Tikk takk tikk takk!

Jeg er ingen stor fan av nyttårsforsett! Jeg har aldri hatt et nyttårsforsett. Men kveldsforsett og mandagsforsett har det vært noen av for å si det mildt! Hver eneste kveld tenker jeg: "Nå Silje, i morgen er det en ny dag; i morgen skal jeg trene, spise sunt og slutte å rope til barna!" (og få fin sangstemme...for det synes jeg lissom man kan få på kjøpet når man skal være så forbaska flink...) Ellers så tenker jeg; " På mandag - på mandag er den en ny retning, på mandag skal jeg trene, spise sunt og slutte å rope til barna" I helgene blir det uansett litt roping, da flyter sukkeret litt mer fritt, strukturen sitter litt løsere, og mor har litt (!!!) mer lyst å ha lange kvelder, OG lange morgener! Kanskje det går an få til en deal...? På samme måte som man gjør når man slanker seg; lørdag er spisedag! Da koser vi oss litt ekstra... Så mens jeg tripper rundt på stille føtter (hehehehe...10 elefanter kom masjerende...) fra mandag til fredag, så kan jeg slippe stemmebåndene mer løs hver lørdag. Og få ut all aggresjon som har samlet seg opp gjennom den "milde mor" uken! For uansett om Wenche Foss ble indignert og forarget, så er jeg igrunn ganske enig i det Mira Crag sier; Psykiske stengsler KAN forårsake fysiske skavanker. Min mor er psykomotorisk fysioterapaut og jobber med nettopp det. Håper jeg ikke tråkker noen på tærne ved dette, for jeg mener selvsagt ikke at noen syter på seg kreft - eller bekymrer på seg MS.

Jeg hater å fullføre! Elsker å starte opp, men LORD så kjedelig det er å fullføre.
Skulle ønsker det var bruk for flere sånne som meg; "vi søker kreativ dame som hater å fullføre det hun starter..."
Men nå MÅ jeg!  Jeg har 6 uker på å gå ned 6 kg på! Tror dere jeg klarer det?
Men god hjelp fra fru Roede, Hr Svensson, frk Stene og lille T ( vennlig, konkurranseinnstilt G:R meddeltager!"
I dag har jeg vært og trent med min PT - Markus! Lenge siden! Hvorfor skal jeg ikke gå inn på...
Han skriver alltid små notiser i margen; " Rolig trening, ikke helt i form - skravlesjuk og slapp" and so on...
Men i dag stod jeg med glans! Tenker han skrev noe sånn som; "Fy fan, vad den tjeien imponerade i dag. Hon kommer at blir tunn som en nål innan januar er over" eller noe sånn... i den duren...
Jeg spurte han rakt ut; "vil jeg kunne klare 6 kg på 6 uker??" Visst fan kan du det" (han snakker svensk, men jeg er så dårlig på det så jeg driter i det, og skriver på norsk...) "men du må være sinnsykt strukturert, og trene kardio masse! MASSE!" ...det passer jo bra, siden jeg elsker å jogge....borat!
                                
                                       Men okey; jeg tar utfordringen!
jeg har ingen valg; vi skal ha kick-off på jobben om 6 uker - og jeg har lovet Leif - min kjære personalsjef at jeg kommer til å se ut om den kvinnelige versonen av Hulken!





ehhh....siden Marianne på jobben http://mainstreammary.blogspot.com/2009/12/im-mary-this-is-my-story.html allerede har øremerket Fiona fra Shrek til å spille meg i filmen om hennes liv - så er jeg jo godt i gang! Da gjelder det bare å flytte bulkene fra rumpe og mage - til biceps og triceps!
No biggie!

Tilstandsrapport uke 1:
Vekt:  (det skal du drite i  - det er en ting mellom meg and my God!
....and my personal trainer. Men han kommer aldri til å fortelle deg det.
Helst sikkert fordi han har sånn troa på meg at han frykter konsekvensene når jeg blir grønn.
Og farlig bulkete! )
...er iallefall ikke pga taushetsplikten hans....


5 kommentarer:

Anonym sa...

Herlig befriende lesing. Så fantastisk du er til å sette ord på tanker mange av oss har.. Sitter her og småler for meg selv fremdeles.. Takk for motiverende ord, Silje, og lykke til med de 6, det klarer du med glans:)) Bare for å utfordre litt, tar på meg å også gå ned 6 kg til Kick off:))Så da er vinterkosen lagt på hold- her gjelder det trening frem mot et shape uå treff 13 februar. Hold meg oppdatert på dine timer, det var befriende lesing. Igjen takk:)

Stor klem fra asap- Line :)

Silje Viken Skarlund sa...

Takk for det Line! :-)
Supert at du hiver deg på utfordringen, det gjør det enda gøyere! Detta blir bra! Stor klem!

Camilla sa...

Klar jeg!

smask!

Mary sa...

hehehehe... jeg ble skremt da jeg så navnet mitt...! men fiona: jeg heier på deg! :*

silja sa...

enig med asap.line, befriende lesing silje:) følger med og synes du er kjempeflink å få det ned på papiret:) ta kontakt hvis thea vil komme på besøk til thea emilie:) hvordan er skolen til thea? alt tilrettelagt? :) klem silja