tirsdag 27. juli 2010

Om natten er alle katter monster!!

Jeg er en dagdrømmer.
Jeg elsker å tenke! Gleder meg til å kunne sette meg på sofaen med en kopp kaffe og bare drømme meg bort i diverse frittflytende tanker. Om prosjekt i hjemmet, prosjekt på jobben, og ferieplaner - jentekvelder i boblebadet. Om kjærligheter som har vært, og som forhåpentlivis kommer. Om spennende utflukter, og snille vakre barn.

Men på natten da analyserer jeg.  Og grubler, og vrir og vender på alt som har blitt sagt, kan bli sagt...og helt sikkert aldri vil bli sagt...alt som har skjedd, kan skje ....og helt sikkert ikke kommer til å skje...

Hva mente sjefen min egentlig når hun sa: flott jobba Silje - masse potensiale???? Er hun igrunn ikke fornøyd?? Går hun bare rundt og venter på at jeg skal blomstre??? Og jeg som synes jeg blomstrer så kronbladene krøller seg i kantene.

Og VAR rumpen min for stor på det bildet jeg tok???? Er det derfor det har gått fra stiv kuling ved kysten til flau bris i Brosundet???

Hva med strømregningen min fra Tafjord Kraft? Som insisterer på at de ikke har gjort feil på forrige avregning og at damen her har brukt 44 000 kwh på et år!!
Og i min nattlige fortvilelse ser jeg for meg en juleaften hvor strømmen er kuttet, barna varmer pølser over stearinlys, ser lengselsfullt inn på naboens varme, lyse koselige stue, og synger halleluja med blåforfryste lepper.
Skarlundbarna med sovelstikkene..
(Note to myself; i morgen stiller du på Tafjord med en mad utringning!! )

Også stjeler jeg bilder fra internett  for å bruke i bloggen her -  gir blaffen i opphavsrett og gir blaffen i å kredittere et eneste menneske for det. Plutselig plantes tanker om saksøking i millionklassen, av galne amerikanere med dollartegn i øynene, og jeg innser at jeg kanskje aldri mer kan dra til USA. ALDRI mer Dunkin` Donut, går tur i Central Park - glo på badevakter på South Beach.
Og ALLTID måtte cruise i Middelhavet - ikke mer karibiske calypsotoner med villige hofter dekk, småflørte med Jerry fra Jamaica over en mojito som blendahvitt smiler at; "all`s love darling..." Aldri mer...


Om natten er de fleste tanker grå...
Men det er en positiv ting ved dette;

- et gigantiske nesepekende HA HA HA til alle dere som tror at Silje ligger ensom i sin store seng og lengter...



Hun har seg nemlig en heftig nattlig omgang med BAD ASS monstre både i tide - og utide!



1 kommentar:

Anonym sa...

Netter er til for å gruble, spekulere og undre seg over livet. Så kan man stå opp og være positiv, så godt det lar seg gjøre, og være hyggelig selskap for familie og andre i ens omkrets.
Positiv innstilling er viktig. Det ordner seg alltid for snille jenter som er villig til å ordne opp for seg selv ;)
Ha en fortsatt god sommer, Silje!
Hadde vært hyggelig å se deg igjen, gi lyd om du er i nærheten og har litt tid til overs.
Stor klem Ingunn