lørdag 7. november 2009

Enda en vettug samtale med Ålesund kommune

Ålesund.K: Åååååååålesund kooooommune værsågo.....

Meg: Hei, dette er Silje Viken Skarlund, jeg har noen spørsmål når det gjelder teleslynge på kinosenterene jeg...

Å.K: Et lite øyeblikk så skal jeg koble deg til Børsen.

lalalalalalalala....(ventemusikk)

Å.K: Velkommen til Børsen.

Meg: Hei, dette er Silje Viken Skarlund, og jeg har noen spørsmål når det gjelder teleslynge på kinosenterene.

Å.K: Ja, hva lurer du på da?

Meg: Jeg har en datter på 6 år som bruker høreapparat. Vi har tenkte oss på kino til helgen, og da må jeg vite om det er installert teleslynge på noen av salene på Moa.

Å.K: Ehhh...jada, det skal det være asså.

Meg; Ja, jeg vet det skal være det, men jeg lurer på om det faktisk ER Teleslynge der. Du skjønner sist gang vi var der sa de at den ikke hadde virket på lenge, så de hadde fjernet den.

ÅK: Hmmmmmm....ja jeg har jobbet på kinoen på Moa lenge selv jeg, og jeg har aldri sett noen T.S der....

Meg: Så da skal jeg gå ut i fra at.....?

Å.K: Det SKAL være T.S der ja!

Meg: JA! Det skjønner jeg, og jeg hører det du sier, men det er litt viktig for meg å vite om jeg skal kjøpe billetter til hele familien - og satse på at 6 åringen min hører hva de sier på filmen!

Å.K: Jada - du kan bare kjøpe billetter, for det står her at det er T.S på Moa.

Meg: Ok, men da går jeg ut i fra at alt er ok da, og at det er teleslynge på Moa!?

Å.K: Gjør det du.

Meg Takk skal du ha, ha en fin dag da. (ikke helt fra hjertet men...)

Å.K: Hadet bra.

Å:K: og du......?????

Meg: Ja?

Å.K: Hvis de på Kinoen sier at der ikke finnes slynge der, bare hils dem og si at Børsen sier at det skal det være!

Meg: Klikk.