mandag 19. oktober 2009

Født med ski på beina...????


Hvem var det som først påstod at nordmenn var født med ski på beina??? Hvor i ALLE DAGER kommer den myten fra....?
Jeg kan med hånden på hjertet si at dette STEMMER IKKE!!!Ikke denne norddamen iallefall...! Denne damen har erklært langrenn som ekstrem sport!! Oh Yeah!


Den 15 mars 2009 reiste en glad gjeng på Vaksvik fjellet, med sekken full av ekstra ullstilongser og appelsiner - og med mot i brystet og vett i pannen!
For å gjøre en lang historie kort, så var ikke vettet lenge i pannen...og heller ikke motet i brystet
I en bakke ( jada...jeg kaller det en bakke selv om det unnarennet kanskje ikke holdt mer en 10%....) satt vi utafor med svikt i knærne og herrrrrlig hockeystil!
Men dårlig koordinasjon , tjukk rumpe og skare snø viste seg å være en EVIL kombinasjon!
Når den ene foten ikke var blir korrekt informert om at resten av damen hadde tenkt å sette seg ned, så ble utfallet deretter også...
Lyden av sener som slet ble overdøvet av rå latter fra min elskede ...ja hva skal man si ...
Jeg takket pent nei til min (kanskje da ikke akkurat favoritt) mann når han så pent tilbød seg å "lage en slede" av skiene våre og ake meg ned de ca 2 km til bilen. Med hans skikunnskap, og min lealøse fot - så jeg det som et bedre alternativ å gå ned selv. Med stavene som krykker - og ullstilongsene for å holde kneet på plass.

Resten av historien; sykehus; slitt ledd og korsbånd, skinne og krykke i 6 uker.
Etter 2 mnd startet hardkjøret!! Da skulle min koniske (et pent ord jeg lærte av legen...det betyr rund, eller tjukk om du vil...) fot trenes opp igjen!
Og det er noe av jeg skal skrive om fremover....




Ingen kommentarer: