tirsdag 27. oktober 2009

This is my Prayer...klipp, klipp, klipp!!!


Advarsel; dette innlegget inneholder ord og antydninger som ikke egner seg for mindreårige eller for spesielt ømhudede!

Det er ikke mye ved å være mann som vekker misunnelse fra meg!
Ikke har jeg spesielt lyst å kunne skifte dekk - ikke er det spesielt fristende å stå når jeg pisser...herregud - det kan jo være eneste gangen man setter seg ned gjennom dagen. (Og det er nesten umulig å vaske over badegulvet hvis man skal både stå OG tisse samtidig...I love multitasking - men det får da være grenser...)
Og så kjedelig å måtte bruke dress - hver - eneste - høytid og fest!!
Jeg misunner dem ikke at de kan fise i offentlighet, og slippe unna med det!
Jeg misunner dem ikke at de ikke har ordentlig kobling mellom høyre og venstre hjernehalvdel som gjør at en manns visualisering er totalt ubrukelig!
Jeg misunner dem ikke deres evne til sove seg gjennom barnegråt som en hel natt holder et desibelnivå som kan kutte glass.
Og jeg misunner iallefall ikke det at den eneste sjansen de har til å se bra ut - er nemlig det at de bare må se bra ut! De har ikke sjansen til å fuske på den måten vi gjør (les forrige innlegg) uten å bli anklaget for å spille på Jan Thomas`s lag! (ikke det at det er noe galt i det...men ikke like kult om det gjelder mannen din!)
Ikke misunner dem det at de slepper å lide seg gjennom fødsler. (jo visst pokker gjør jeg det, men det er så ille at jeg kan ikke skrive om det en gang.)

Som sagt; det er mangt jeg ikke misunner!
Men en ting vil jeg si;

Kjære ektemann! Jeg elsker deg! Jeg har lovet å stå ved din side gjennom tykt og tynt, elske og ære deg - i gode og onde dager!
Men jeg kommer med en bønn til deg. Og et tilbud. Og en forklaring på hvorfor. I omvendt rekkefølge.
Vi har jo begge blitt enige om at 3 barn holder! Virkelig! Ikke oppe til diskusjon en gang! Og da må det tiltak til! For tanken om avholdenhet er vel like usannsynlig for oss som det er for de 100000 vis av ungdommer som skriver under avholdenhetspakten i USA for å sikre seg arv, lommepenger og litt goodwill fra en hillbilly far! (eller den ai så vellykkede Sarah Palin...)
Og i alle år har jeg tatt det ansvaret uten et ord; knasket piller, og satt inn diverse remedier som på forskjellige vis skulle forhindre det utenklige!
Men nå har fru LivMor fått nok! I dag var jeg på runde nummer 2 hos legen i håp om at fru LivMor hadde ombestemt seg, og åpnet sin hjertedør og slapp spiralen inn...
Men hun var ikke villig til å gi seg uten kamp! En maktkamp mellom hittil så snille lille frk LivMor (hva skjedde der mellom frk og fru - aner nykker særlig min mann ikke vil like), og den like snille Hr Doktor.
Jeg kunne praktisk talt høre henne skrike; "come igjen - la meg være i fred; har jeg ikke gjort mitt? What have you done for me lately...????"
Jeg skal som eier av denne motstridene fru LivMor ikke gå i detaljer, men - JESUS, JOSEF OG MARIA!!! Etter 15 minutter kapitulerte hun - og gav opp kampen! La inn årene.....!

Tre ord kjære ektemann: klipp, klipp, klipp?????

Jeg kan til gjengjeld love deg:

Jeg skal klø deg på ryggen HVER gang du ber om det.
Jeg skal aldri mer si at jeg har hodepine.
Sloggi trusene får løpepass - jeg lover!!
Jeg skal aldri mer spørre deg om rumpen min ser tykk ut i den buksen - når vi begge vet at samme hva du svarer så blir det feil!
Jeg skal begynne å like bilbaner, og jeg skal synes at båtmotorer er det mest interressante som finnes.
Du SKAL få henge opp samuraisverdet ditt!
Jeg skal ikke tvinge på deg empatiske sorg-øyeblikk over dyrene du jaktet på eller måkene som ble skutt med luftgevær.
Jeg skal digge guttekvelder, og lære meg poker!

Kjære mann:
Anna Anka skal bli mitt forbilde, min mentor - og jeg skal predikere hennes ord, og praktisere hennes visjon!
Jeg skal bli en så god Anna Anka at Paul Anka gråter kjærlighetstoner av misunnelse!

PLEASE???

P.S - jeg håper du ikke tar alle mine løfter alt for bokstavlig - du vet jeg ville ALDRI la deg henge opp et samuraisverd i mitt hus så lenge jeg lever!!

4 kommentarer:

Monica sa...

Fantastisk, Siljemor....

Mayas Verden sa...

Herlig blogg du har Silje og du skriver på en morsom måte:)Vi har en klipp klip diskusjon her vi å.Nå har min mann heldigvis takket ja og vil gjøre dette, men det er ikke med ett lett hjerte:) Vi har utsatt vår kropp for både 3 og 4 svangerskap og fødsler, og mannen bekymrer seg for en liten snæpp snæpp som er unnagjort på 20 minutter:)

Ha en strålende uke:)

Camilla sa...

Du kan å få sagt det! Og jeg kan ikke si meg mer enig! Endelig noen som setter ord på det! Jeg sender Endre inn hit, så han skjønner hva jeg mener!!

Klem

Silje Viken Skarlund sa...

U go girl!! Synes vi har gjort vårt på det punktet! Endre; beklager mann - tror du må gi etter her ja! :-)