søndag 25. oktober 2009

Forfengelig jeg???????


I går brukte jeg 3 timer på å gjøre meg i stand!! 3 timer!!! Nå skal det sies at jeg hadde en del pauser innimellom siden jeg bare ville høre på "Broken Roads og My wish" med Rascal Flatts - og den eneste plassen jeg hadde den var på youtube, så dvs at jeg faktisk hadde pause ca hvert 4 minutt. Og enkelte ganger forlenget jeg pausen og hørte på sangene mange ganger etter hverandre bare for å slippe å springe sånn frem og tilbake. Så rent teknisk brukte jeg ikke 3 timer i effektiv tid - men dere skjønner hva jeg mener!! My point is; det er nesten en heldagsjobb å gjøre seg klar for selskap når du har bikket de søte 20! For 10 år siden var det nok å kaste på krøllene, hive på seg hoftebuksen - og stryke et tynt lag med mascara på vippen - og fortsatt "look like a million bucks!" (jeg gjorde aldri det asså, jeg brukte lang tid også i mine 20 - men illusjonen om at alt var enklere før , den vil jeg ikke gi så lett slipp på....)
Men tidene forandrer seg, før kledde vi på oss, sminket oss og håpet på en ok hårdag. Når du hadde hodet fullt av krøller, og rettetangen ikke hadde funnet sin vei til lille Åleby - da kunne du kun be og håpe på at krøllene krøllet seg slik du ville krøllene skulle krølle seg!
Men nå.....nå er vi i en helt annen liga - nå er det håp for alle! Nå kan en humpete 3 barnsmor med "ikke-fullt-så-poky-pupper-lengere" forandres til en fantastisk Femme Fatale (om man dimmer belysningen og legger godviljen til...) For mens vi før, som nevnt over ba om gode dager, hev på mascara og stakk - er prosessen nå som følger: En lang dusj med Moisture Maniac Shampoo og Balsam for å bevare den nyfargede manken glødende og glansfull. Hvorpå du skrubber dine glatte legger og hårløse lår (siden en hver kvinne med respekt for seg selv trofast møter opp til voksing 1 gang i måneden. Både her og der! For det har vi sett på film at vi bør gjør ; "How to keep your husband part 17." ) Med liv og lyst gyver vi løs ; sukker og havsalt skrubb med cellulitereduserende activ antioksidant mineral renewal ingredienser! - Selvbruningskrem, Johnsons babyoil for skimmer, hemmoridekrem for å minske poser under øynene (.....og andre plasser. Man har da født 3 barn!), og en oppstrammende ansiktskrem!
And then the magic beginns!!

  • Foundation: Man vil begynne med en blankt lerret.
  • Solpudder: for den "rett fra St Tropez - har vært der og yachtet" stilen. (Dette gjelder IKKE om du skal ha knallrøde lipper, da skal du bare ha en antydning til rouge, et strøk med mascara - og du er klar til å gå...Så leppefargen må man avgjøre tidlig i prosessen!)
  • Øyebrynsfarge (hvor mørk du vil ha avgjøres også av leppefargen. Røde lepper - mørke øyenbryn. Lippgloss - lett brune) Igjen; leppefargen avgjøres først!
  • Eyeliner; flytende eller fast - ditt valg!
  • Øyenskygge - lys skimmer ellere lilla smokeyeyes...? Ditt valg! (bortsett fra om du var valgt å gå for...Yes - røde lepper! Da kan du ikke velge...skimmer it is!)
  • Higlights - på toppen av amorbuen , rett under øyebenet, og bittelitt i eplekinnene!
  • Vippetang; få den rette swungen på vippene
  • Mascara; sort, alltid sort!!
  • Falske øyevipper; et must for F.F looken. (både med og uten røde lepper)

Håndkletørke hår, inn med leave - in balsam, varmebeskyttende krem, hårføner for å få tørt hår, rettetang for å få slett og blankt hår, stor krølltang, varmruller eller en killer teknikk med rettetangen for å få krøller. Eller ikke sånne krøller du hadde for 2 timer siden når du startet denne prosessen - men mer som bølger a la frk Jessica Alba, eller frk Scarlett Johansen, eller frk Marlyn Monroe (om du har gått for røde lepper...!)

Og så: sånn ca en kilo med ekte hår clip in extentions; som forandrer din akk så ordinære sveis, til et hav av myke, flytende lange lokker vel verdig en orgasmisk Herbal Essence reklame!

Og den überviktige - kan ikke glemmes - man dør uten - hold-in - trusen, som ved et trylleslag "dytter" alt flesket (jeg har selvsagt ikke det - dette er rent teoretisk!!! Kors på halsen) opp i din nyinnkjøpte Push - up BH!!!

Resultat:

Flat mage - og BH størrelse dobbel D!!!!! Genialt!!!!

Du ankommer festen til haglende kommentarer; "Herregud - du ser bare såååååå bra ut, hva har du egentlig gjort med deg selv??????"

Jeg??? - jeg bare sprang gjennom dusjen - hev på meg klærne - strøk litt mascara på vippene - og her er jeg!!


4 kommentarer:

Macki sa...

Hei Silje! Koselig å se deg i bloggverden, du er jo bare superflink til å skrive. Skikkelige morsomme innlegg. Dette passer deg perfekt.
Gleder meg til å følge deg videre.....
Klem fra May-Kristin
"Livet på Bjørkis...."

Camilla sa...

herlig herlig!!!! jeg sitter med et glis om munnen når jeg leser! bloggen din kommer til å blir stoooor!

klem

Janiche sa...

Hehehehehe, dette fikk liv i latter musklene:) Ålesunds svar på Marian Keyes er født. Skriv en bok Silje, jeg kjøper den.

Pingo sa...

Silje. Du er ei vakker kvinne, du treng ikkje stresse like mykje som du skriv her,men artig lesing er det no. :-)